SetEnvIfNoCase Referer "^http://sepanggar\.blogspot\.com/" local_ref=1 Order Allow,Deny Allow from env=local_ref

Thursday, October 13, 2005

Kerbau pendek

Bagi pembaca yang tak tahu, kerbau pendek ni jolokan yang diberikan kepada babi. Ada orang yang jengkel nak sebut ba alif ba ya, lalu dibahasakan sebagai kerbau pendek.

Sejak seminggu lalu, seekor kerbau pendek telah hadir atas meja aku. Dalam pejabat aku, ada tiga ekor lagi, atas meja-meja rakan kerja aku. Kerbau-kerbau pendek ini diberikan percuma di suatu stesen keretapi bawah tanah di London seminggu lepas.

Tingginya 3 inci, panjangnya 5 inci, kurang lebih lah. Warnanya merah jambu! Yang kurang, ekornya yang berpintal tu, langusng tak berekor. Dia ni 'halal' untuk dipegang sebab diperbuat daripada 100% getah. Mungkin getah itu diimport dari Malaysia, entahlah.

Tujuan kehadiran kerbau pendek ini, adalah sebagai pengurang tekanan, cakap omputih, stress. Semua orang dalam pejabat ni dah tertekan dengan statistik, dengan beban kerja berlambak, sampai ada yang dah kekurangan rambut, gara-gara ditarik-tarik, skrin komputer pun dah hampir nak meletup dikerjakan kitorang, mouse yang disambung kat komputer pun dah layu dikerjakan - diarah klik sini sana ribuan kali sehari. Oleh itu, kitorang sekarang dapatlah mengurangkan tekanan kerja dengan meramas-ramas si kerbau pendek comel satu ekor ni.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home